Про бібліотеку СумДУ

Бібліотечно-інформаційна система СумДУ забезпечує офлайн та віддалений онлайн доступ до електронних  освітніх та наукових ресурсів через сайт бібліотеки, а також інтегровані бази Електронного каталогу (далі ЕК) та репозитарію СумДУ.

Бібліотека СумДУ – найкраща бібліотека у номінації «Великі бібліотеки» за версією Української бібліотечної асоціації 2019 р.

Репозитарій СумДУ – з 2014 р. лідер серед університетських репозитаріїв України за кількістю документів, проіндексованих Google Scholar згідно рейтингу Webometrics.

СумДУ підтримує політику відкритого доступу – усі роботи науковців та кваліфікаційні роботи здобувачів розміщуються у репозитарії та перевіряються на унікальність тексту ліцензованим ПЗ Strike Plagiarism.

Власні електронні ресурси 

1 тис. матеріалів, у т.ч. гіди з академічного письма та доброчесності, авторського права, профілів дослідників, підбору журналу для публікації, управління даними досліджень, програмного забезпечення тощо.

У 2020 р. додано більше 400 новин, анонсів і тематичних матеріалів.

650 тис. бібліографічних описів, 84 тис. повнотекстових документів, 2265 журналів.

У 2020 р. додано 14 тис. документів з е-версію, з них близько 10 тис. – англійською мовою; розписано статті близько 300 журналів (176 друкованих та 120 електронних).

80 тис. документів: статті, тези доповідей, кваліфікаційні роботи бакалаврів та магістрів, дисертації, наукові звіти, книги.

У 2020 р. додано понад 5 тис. документів.

  • Патентний фонд

1,5 млн. примірників, з них 567 у відкритому доступі в репозитарії СумДУ.

У 2020 р. додано понад 10 тис. патентів, 40 з них – у відкритий доступ.

Доступ до міжнародних баз та журналів

  • Передплачені у 2020 р. МОН та університетом наукометричні і повнотекстові бази:

Scopus, SciVal, Science Direct, WoS, Springer Nature.

Coursera, EBSCO (у т.ч. база Applied Sciences and Technology Source Ultimate), Wiley, CEEOL, Taylor and Francis, Graffiati, Alpina Digital Library, BMJ Best Practice.

Каталогізовано за галузями знань на сайті бібліотеки понад 300 тематичних баз та джерел даних.

  • Друковані журнали «Захист інформації» та «Сучасний захист інформації» – передплата у 2018-2021 рр.;
  • Електронні журнали (категорії Б) Радіоелектронні і комп’ютерні системи (розділ «Кібербезпека і захист даних»), Сучасні інформаційні системи (розділ «Методи захисту інформаційних систем») – 2020-2021 рр.

Доступ до програмних пакетів та сервісів для науковців

  • Передплачені ліцензійні системи перевірки на плагіат та граматику у 2020 р.

StrikePlagiarism, Grammarly.

Grafiati, VAK.in.ua, ONAFT4Ref, Mendeley, EndNote, Zotero.

  • Повний пакет програм та сервісів MS Office 365, Autodesk AutoCAD 2019, Autodesk 3DSMax 2017, Visual Studio, Unity 3D pro, SOLIDWORKS Education, Matlab та ін.;
  • Використання відкритих платформ оброблення даних, машинного навчання, проєктної роботи, а також хмарних сервісів: GitHub, Google Colab, IBM Cognitive Class, RStudio Cloud, Kaggle, KDnuggets, Trello, Microsoft Azure, Apache Spark, Hadoop тощо;
  • Використання мов програмування та програмних середовищ відкритого коду: R, Python, PySpark, Scala, Apache Kafka, Apache Hive тощо.

Додаткові сервіси та послуги

Бібліотека СумДУ надає такі послуги та сервіси для студентів, викладачів та науковців:

  • Замовлення книг онлайн (у т.ч. з читальних залів) та електронна доставка документів
  • УДК/JEL онлайн
  • Редагування списків джерел та тематичний підбір літератури
  • Підготовка та розсилка щомісячних інформаційних списків і дайджестів з ІТ
  • Замовлення приміщень для індивідуальної та групової роботи, супровід заходів

У 2020 р. облаштовано 6 додаткових приміщень в бібліотечних корпусах та вебінар-студії СумДУ. Здійснюється допомога в організації та проведенні офлайн та онлайн заходів.

  • Перевірка на плагіат

Перевірка академічних текстів здійснюється відповідно до Положення про академічну доброчесність та етику академічних взаємовідносин у СумДУ.

У 2020 перевірено понад 3,5 тис. робіт (у т.ч. кваліфікаційних робіт 1,9 тис.).

  • Офлайн та онлайн консультації та тренінги

Усі студенти проходять лекцію з інформаційної грамотності та 2-модульний курс з академічного письма на 1 курсі навчання, а протягом наступних років регулярні тренінги з окремих тем, які стосуються академічного письма, проведення досліджень та поширення їх результатів.